Ola Källenius, verantwoordelijke voor marketing en sales bij Mercedes, verklaarde dat de groep binnenkort een lijn zou kunnen creëren die gewijd is aan elektrische en milieuvriendelijke auto's, net als BMW met zijn i-tak. Volgens Källenius zou zo'n lijn zelfs nodig zijn om het hoofd te bieden aan het merk uit München, al geeft Källenius toe dat Mercedes zich eerst en vooral moet concentreren op de uitbreiding van het gamma van plug-inhybrides.
Investeren in alternatieven
Nog steeds volgens Källenius ligt de prioriteit nu bij een massale investering in alternatieven die naar een nuluitstoot neigen, en meer bepaald elektrificatie. “Het is een bijzondere strategie, maar tegen volgend jaar zullen we 10 plug-inhybrides in het gamma hebben, wat noodzakelijk is voor alle premiumconstructeurs. We zouden kunnen kiezen om een soort submerk op te starten voor elektrische voertuigen, maar momenteel is dat nog net iets te vroeg."
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!