Op basis van een rapport van zijn eCall-centrum in Europa, is Mercedes een onderzoek gestart (on oktober 2019) om te begrijpen waarom het eCall-systeem, dat automatisch de hulpdiensten belt bij een ongevalt, een onnauwkeurige positie van het voertuig doorgeeft. De resultaten van het onderzoek hebben verklaard dat er andere problemen zich hebben voorgedaan van hetzelfde soort, waarbij de hulpdiensten steeds naar de verkeerde plek werden gestuurd.
Deze fout leidt tot een recall van meer dan 1 miljoen wagens van het merk, zowel in Noord-Amerika als in Europa en dus ook in België. De getroffen modellen zijn de A-Klasse, B-Klasse, C-Klasse, E-Klasse, S-Klasse, CLA, CLS, GLA, GLB, GLC, GLE, GLS, SL, SLC, AMG GT en G-Klasse van tussen 2016 en 2021. Het probleem wordt opgelost via een software-update bij de dealer of online. In België kan elke getroffen klant persoonlijk contact opnemen met de klantendienst van Mercedes. De 'herstelling' duurt ongeveer 30 minuten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!