Ook al vallen de 2008 en de 3008 – die eerder cross-overs dan echte SUV’s zijn – maar net binnen het segment, toch wordt 25 procent van de verkoop bij Peugeot enkel en alleen verwezenlijkt door die twee modellen. De constructeur wil profiteren van het succes en zich verankeren in het segment.
Radicaler
Peugeot wil vanaf het volgende salon van Parijs (van 1 tot 16 oktober) een radicalere strategie volgen door de vervanger van de huidige 3008 meer SUV-allures te geven, waardoor hij bepaalde markten makkelijker zal kunnen veroveren. Dezelfde strategie zou gevolgd kunnen worden in het hogere segment, bij de vervanger van de 5008, die te dicht aanleunt bij een eenvolumer volgens de huidige directie van het merk. De komst van een grote SUV, bijvoorbeeld een 6008, werd echter niet bevestigd.
2008
Op dit ogenblik concretiseert die strategiewijziging zich voorzichtig met een kleine facelift van de 2008, die onlangs in Genève werd voorgesteld. Misschien komt er eerst nog wel een nieuwe, kleinere SUV aan, in een nog lager segment? Niets is minder zeker.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!