Het uur van de vernieuwing heeft geslagen bij Peugeot. Dat konden we uiteraard al afleiden uit de voorstelling van het jongste strategische plan van de PSA-groep, maar nu werd ook Jean-Philippe Imparato benoemd tot algemeen directeur van het merk. Al zal de vervanger van Maxime Picat pas tijdens het salon van Parijs van zich laten horen, kunnen we nu al de uitdagingen opsommen die hij zal moeten aangaan.
Premiumgamma
Concreet gezien kunnen we vijf uitdagingen aanhalen. Twee daarvan zijn onmiskenbaar gelinkt aan de evolutie van de producten, terwijl de drie andere meer te maken hebben met de ontwikkeling van een betere naamsbekendheid van het merk. Wat de evolutie van de producten betreft, wordt er gezegd dat Imparato alles in het werk zal stellen opdat Peugeot terug zal kunnen schitteren. Als het merk het meest luxueuze moeten worden onder de massaconstructeurs, dan zouden we dus op een goede dag in het aanbod van Peugeot een verleidelijke coupé of cabriolet moeten ontdekken, maar ook modellen die uitgerust zijn met meer geavanceerde technologieën.
Markten veroveren
Ook het opnieuw veroveren van bepaalde markten is een prioriteit voor de constructeur. Daarbij denken we uiteraard aan Iran, waar Peugeot zopas een joint venture aangegaan is met Iran Khodro om vanaf midden 2017 ter plaatse moderne voertuigen te bouwen. Op ander groeimarkten zou Peugeot het aantal lowcostmodellen kunnen verhogen. Het merk wil overigens ook mobiliteitsdiensten gaan aanbieden, kwestie van mee te gaan met zijn tijd. Aangezien competitie bij de constructeur wel in het bloed zit, mogen we hopen dat het merk opnieuw aanwezig zal zijn op endurancekampioenschappen en voor nieuwe krachttoeren zal zorgen in de rallywereld.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!