Voor heel wat klanten en amateurs is de komst van de Taycan naar het gamma een echte opsteker voor het merk. Toch wil Porsche ook zijn meer traditioneel ingestelde klanten en de gepassioneerde liefhebbers geruststellen bij monde van grote baas Oliver Blume: “Ik ben een grote fan van de 911 en wij blijven zo lang we kunnen met een benzinemotor werken. Denk aan meer performante benzinemotoren en, misschien over tien jaar, synthetische benzine.”
Hybride ja, elektrisch neen
Blume voegde toe dat deze synthetische benzine nog heel duur is, maar dat die kost op termijn zou zakken. Hij had het ook over de elektrificatie van de 911. Een hybride versie komt er zeker, met een systeem dat ongetwijfeld wordt geïnspireerd op de autosport en dan vooral op de WEC-modellen. Kortom, de benzinemotor blijft naast de hybride en de elektrische motor een van de drie pijlers van het merk.
15 jaar
“Wij hebben een heel duidelijke strategie voor de komende 10-15 jaar,” zei Blume, en hij verduidelijkte: “We gaan verder met onze benzinemotoren en hybride modellen”. Tegen 2025 is 60 procent van alle Porsches geëlektrificeerd. En met betrekking tot dat cijfer zei Blume nog: “Er is nog veel potentieel voor elektrische auto’s in de tweede helft van het volgende decennium”.
- Lees ook onze gedetailleerde wegtest van de Porsche 911 "992"
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!