Vandaag hebben de merken van de PSA-groep samen 45 verschillende modellen in hun portefeuille, maar tegen 2020 moet dat aantal omlaag naar 26 voor een betere dekking van de markt en een verhoogd rendement door alle aandacht te richten op de meest winstgevende segmenten, zo meldt het officiële communiqué. Maar dat gamma wordt wel gespreid over drie merken, in plaats van twee vandaag: Citroën, Peugeot en DS. De 'premium'-lijn van Citroën wordt dus een volledig zelfstandig merk. Bovendien worden de drie merken beter gepositioneerd zodat ze elkaar niet langer beconcurreren.
Het doel is verder om auto's aan een betere prijs te verkopen en de fabrieken te moderniseren. Ook wil PSA zijn positie in China versterken via een akkoord dat is getekend met Dongfeng. Maar de Fransen moeten bovendien hun zaken op orde krijgen in Zuid-Amerika en Rusland. Het strategische plan moet de schatkist vanaf 2016 weer laten vollopen zodat die tegen 2018 twee miljard euro bevat. Op middellange termijn (tegen 2019-2023) wil PSA's nieuwe baas Carlos Tavares een winstmarge bereiken van 5 procent op de autotak.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!