Na onderhandelingen met de vakbonden van zijn Spaanse fabrieken, heeft Renault een akkoord ondertekend dat bepaalt dat de sites van Valladolid en Palencia de productie van compacte modellen en motoren op zich zullen nemen voor de periode 2022-2024, terwijl een fabriek in Sevilla hybride transmissies zal bouwen. De hybride modellen worden SUV's, waaronder de volgende generatie Kadjar die in 3 varianten zou kunnen komen, de Captur en waarschijnlijk een vijfde model met een Mitsubishi-badge.
Nieuwe Kadjar in drievoud
De Valladolid-site, die momenteel instaat voor de Kadjar en de productie van motoren voor Renault, zou in drievoud van de band rollen. Het zijn normaal gesproken drie hybride varianten van de nieuwe generatie Kadjar, met mogelijks inspiratie van de conceptcar Morphoz. Naast de klassieke 5-zitter, zou er ook een langere versie met 7 zitplaatsen komen en een coupé-afgeleide die boven de huidige Arkana (op basis van de Captur) zou komen. Naast deze activiteit zal Valladolid ook een nieuwe 1.2 3-cilinder produceren die na 2025 de basis zal vormen van alle verbrandingsmotoren van Renault in combinatie met de E-Tech-hybridisering van het merk.
De fabriek van Palencia zal van haar kant een tweede model huisvesten naast de Captur, vermoedelijk met een Mitsubishi-badge, aangezien het merk op deze manier toch actief kan blijven in Europa vanaf 2023.
Bron: Automotive News Europe
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!