Wayne Griffiths heeft een grote taak voor de boeg als kersvers CEO van Seat vanaf 1 oktober: ervoor zorgen dat het merk zijn stijgende koers voortzet met het verlies van heel wat getalenteerde managers aan Renault, waar oud-Seat-CEO Luca de Meo zijn oude topteam opnieuw verzameld lijkt te hebben. Griffiths zal de toppositie bij Seat combineren met zijn andere functie als CEO van het sportieve suberm Cupra. Hij blijft ook nog even vicedirecteur van verkoop en marketing bij Seat, tot als er opvolging is gevonden voor hem.
31 jaar ervaring
Griffiths zit al sinds 1989 binnen de Volkswagen-groep, toen hij van start ging bij Audi binnen de verkoopafdeling. Behalve een korte stint bij Seat tussen 1991 en 1993 bleef hij in Ingolstadt tot 2016, toen hij zijn functie van vicedirecteur verkoop en marketing bij Seat opnam. In 2019 werd hij dan ook CEO van het nieuwe submerk Cupra. Griffiths moet nu de elektrificatie van beide merken voortzetten, met als eerste wapenfeit de Seat el-Born en de Cupra-variant van die ID.3-afgeleide.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!