Tesla heeft sommige van zijn klanten een brief gestuurd om te melden dat de bouten van de stuurbekrachtiging van sommige exemplaren van de Model S teveel corrosie kunnen vertonen. Dat gebeurt enkel bij exemplaren die veel in koude streken worden ingezet, waar de wegen worden gestrooid met "calcium en magnesium". Toch roept Tesla uit voorzorg 123.000 exemplaren terug die het probleem zouden kunnen vertonen, onafhankelijk van waar ze vooral worden gebruikt. Het gaat enkel om exemplaren van de Model S, gebouwd voor april 2016, dus de Model X en Model 3 zijn niet getroffen. Mocht één van de bouten toch breken voor de auto binnen is geweest, dan benadrukt Tesla dat dit enkel gevolgen heeft voor de stuurbekrachtiging. Sturen wordt dan moeilijk, maar het stuur zelf blijft correct functioneren. Op dit moment zou zo'n breuk trouwens nog nooit zijn voorgevallen. Maar het is wel een zoveelste tegenvaller voor Tesla, dat na een hele reeks andere problemen al wordt geconfronteerd met een forse koersval op de beurs.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!