Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Volkswagen-groep herstructureert regionale structuur

Geschreven door Olivier Duquesne op 26-06-2018

Volkswagen past de structuur aan van zijn regionale organisatie. De groep houdt de touwtjes in handen voor Europa en China, maar besteedt de controle over bepaalde regio’s uit aan zijn verschillende merken.

De Volkswagen-groep herwerkt zijn regionale strategie door bepaalde, goed afgelijnde geografische zones toe te vertrouwen aan zijn dochtermerken. Zo krijgt Volkswagen (het merk) de verantwoordelijkheid over beide Amerika’s en het gebied onder de Sahara. Noord-Afrika is voor Seat. Skoda krijgt de zware taak om te werken in Rusland en India. Audi van zijn kant moet zich over Zuidoost-Azië en het Midden-Oosten gaan ontfermen. In Europa en China houdt de moedergroep echter zelf de touwtjes in handen. Volgens Volkswagen-CEO Herbert Diess zal deze nieuwe organisatievorm “flexibiliteit en efficiëntie” opleveren. Door meer zelfstandigheid te geven via deze herverdeling van de verantwoordelijkheden kunnen beslissingen “op een meer gedecentraliseerde manier” worden genomen, waarbij de hoofdgroep zich met de grote strategische oriëntatie bezighoudt.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten