Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Volvo: de toekomst is aan de SUV

Geschreven door Olivier Maloteaux op 07-10-2016

De Zweedse constructeur geeft aan dat in de toekomst de SUV's het merendeel van de verkoop zullen uitmaken.

Volvo is nochtans eerder slecht bedeeld inzake SUV's ... De Zweedse constructeur beschikt namelijk maar over twee echte modellen van dat type in zijn gamma: de verouderde XC60 (die acht jaar op de teller heeft) en de XC90. Uiteraard voegen zich daar ook nog de Cross Country-versies aan toe van de breaks van het merk. De SUV's alleen al zijn goed voor de helft van de verkoopcijfers van de constructeur: in 2015 waren 47 procent van de verkochte Volvo's ter wereld SUV's. Peter Merten, vice-president Research & Development van het merk, denkt dat dat aandeel nog sterk gaat toenemen op termijn en dat Volvo in de toekomst een SUV-merk zal worden. We verwachten inderdaad in de nabije toekomst de compacte SUV XC40, die de verkoop zou moeten doen stijgen ...

 

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten