“In Europa wil de koper nog zelf met zijn auto rijden, terwijl de klant in China gereden wil worden, wat het interieurdesign beïnvloedt”, verklaarde Håkan Samuelsson, de CEO van Volvo, bij de voorstelling van de S90 Excellence. “China heeft de nodige maturiteit verworven inzake design om de richting van interieurdesign aan ons Chinees ontwerpcentrum te geven.” De wensen van de Chinese klanten krijgen op dit vlak dus prioriteit. Tegelijk stelt hij de Europeanen gerust die vrezen voor een algemene delokalisatie: “We kunnen onze Chinese fabrieken parallel met de Europese gebruiken.”
Toch Zweeds
Shufu Li, de voorzitter van Volvo-eigenaar Geely, zegt dan weer dat de Volvo S90 Excellence “toont hoe Volvo kan verschillen van zijn rivalen” en dat zijn bedrijf “beantwoordt aan de vragen en noden van de markt”. Hij voegde toe dat “de typische Volvo-kenmerken bestaan uit hun Scandinavisch design, veiligheids-DNA en functioneel interieur gericht op de mens, niet alleen gericht op technologie”. Met andere woorden: Volvo’s behouden hun Zweedse toets aan de buitenkant en op het vlak van comfort en veiligheid.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!