Ferdinand Dudenhöffer, een auto-expert van het Center of Automotive Research (CAR) van de Universiteit van Duisburg-Essen in Duitsland, heeft een studie gevoerd naar hoeveel een verkochte auto opbrengt (of kost) bij een aantal luxe- of premiummerken. Ferrari voert het klassement aan met liefst 68.987 euro winst op een gemiddelde verkoopprijs van 279.978 euro per auto, wat neerkomt op een operationele marge van 24,6 procent.
- Ferrari: 68.987 euro
- Porsche: 16.780 euro
- Maserati: 4.889 euro
- Audi (+ Lamborghini): 3.347 euro
- Mercedes: 3.343 euro
- BMW (+ Mini en Rolls-Royce): 3.057 euro
- Volvo: 2.425 euro
- Jaguar Land Rover: 779 euro
- Tesla: -10.931 euro (verlies)
- Bentley: -17.425 euro (verlies)
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!