In de komende jaren zouden Toyota’s en Lexussen veel prettiger moeten rijden. Volgens onze collega’s van Autocar zou de Japanse constructeur namelijk werken aan een heel gamma van bruisende benzinemotoren, krachtiger hybride oplossingen en sneller reagerende versnellingsbakken. Die zouden beter passen bij de verwachtingen van het nieuwe platform dat de naam Toyota New Global Architecture (TNGA) kreeg. De eerste van deze organen zouden in de loop van 2017 op de markt komen.
Schonere motoren
Nog steeds volgens Toyota zouden de toekomstige benzinemotoren zuiniger zijn: hun gemiddelde verbruik zou met 20 procent dalen en hun uitstoot met 15 procent. Toch zouden de blokken tegelijk zo’n 10 procent krachtiger zijn. Op dit moment zit een rechtstreeks ingespoten 2.5-motor in een vergevorderd stadium van zijn ontwikkeling. Verder melden onze collega’s dat de Toyota’s van morgen een lager zwaartepunt krijgen, wat meer stuurplezier zou moeten opleveren. En bovendien is Autocar er ook ernstig van overtuigd dat het aantal achterwielaangedreven modellen gaat toenemen.
Herwerkte automaten
Voor de versnellingsbakken ten slotte zouden liefst tien verschillende modellen klaar staan voor lancering. Daarbij zit onder meer een CVT-automaat met volledig herwerkt concept, die volgens de collega’s van Autocar in de volgende generatie van de Lexus LS zou debuteren. Al deze informatie lijkt erop te wijzen dat er een soort revolutie begint bij Toyota. We zullen zien…
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!