In plaats van een simpele navigatiesoftware in het infotainmentsysteem, biedt Here een andere oplossing aan de autoconstructeurs. Deze ‘on-demand’-formule werd gepresenteerd op de CES in Las Vegas en heeft als doel om ingebouwde systemen dezelfde flexibiliteit te bieden als smartphone-apps. De navigatie is natuurlijk geconnecteerd en kan niet alleen zich steeds up-to-date houden en de cloud gebruiken om real-time informatie te krijgen, hij kan ook gepersonaliseerd worden door de constructeur en geconfigureerd door de gebruiker. Here geeft aan dat dit systeem ook dupliceerbaar is op smartphone om deur-tot-deurnavigatie te bekomen.
Via stembediening
Deze navigatie zal van gegevens van verschillende voertuigen kunnen profiteren, via hun autonome rijfuncties, om de verkeerssituatie in real-time te kunnen ontvangen. Naast het aanbieden van een route die rekening houdt met wijzigingen in het wegennet en verkeersinfo, kan deze geconnecteerde oplossing de gebruiker à la carte laten betalen voor deze dienst (vast tarief of afhankelijk van gebruik). De constructeurs en hun partners kunnen ook bepaalde informatie in of voor de kaart steken. Tenslotte heeft Here gekozen om met Amazon samen te werken voor de slimme assistent via stembediening Alexa. Dat komt omdat, zoals vermeld in het persbericht van het consortium, deze navigatie voorrang biedt aan stembediening voor de mens-machine-interactie.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!