Om alle misverstanden te vermijden: Citroën is geen soort van moderne DS aan het voorbereiden. De hydraulische ophanging van weleer keert niet terug, het hydraulische van het Citroën Advanced Comfort-programma zit hem enkel in hydraulische aanslagpunten; voor de rest is de ophanging klassiek. Bovendien zouden die hydraulische aanslagpunten enkel actief zijn bij zware schokken, om de terugslag te dempen die je bij een klassieke ophanging hebt. Het verschil zit hem in het feit dat het hydraulische systeem de energie van de schok absorbeert, in plaats van de krachten door te geven aan de veerpoot. Dat moet ervoor zorgen dat het koetswerk beter en langer 'stabiel' blijft als je met een stevig tempo over een gehavend wegdek rijdt.
Stoelen met geheugen
Nog in het kader van een beter comfort gaat Citroën eveneens over op een nieuw assemblageprincipe, waarbij het traditionele lassen gecombineerd word met plaktechnieken. Dat moet de stijfheid van het geheel ten goede komen. En omdat comfort ook veel met stoelen te maken heeft, experimenteert het merk met principes die in de matrassenwereld toegepast worden, zoals het gebruik van verschillende lagen van materialen met een ‘geheugen’. Momenteel worden deze nieuwe technologieën getest op de Citroën Cactus, maar naar alle waarschijnlijkheid zouden ze op de toekomstige modellen van het merk toegepast worden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!