Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Innovatie / De deuren van de Ford B-Max.

Geschreven door Olivier Duquesne op 10-02-2012

Ford heeft voor de B-Max een systeem bedacht met schuivende achterdeuren die de centrale stijl integreren. Dit zogenaamde Easy Access Door System werd tot in de details gepresenteerd door de constructeur.

De Ford B-Max wordt in zijn definitieve versie voorgesteld op het salon van Genève. De constructeur heeft in zijn communicatie tot nu toe vooral de nadruk gelegd op het Easy Access Door System, een nieuw deuropeningssysteem. De klassieke voordeuren en de schuivende achterdeuren omvatten de B-stijl. De vergrendeling wordt verzekerd door een verankeringssysteem boven en onder aan de deuren. Door het ontbreken van de B-stijl onstaat een unieke en zeer grote opening van 1,5 meter breed.
Ford geeft aan dat het daardoor makkelijker is om achteraan in- en uit te stappen, ook voor grotere passagiers. Het wordt ook makkelijker om een kind veilig te installeren in een kinderzitje. Bovendien vereenvoudigt de grote opening het inladen van omvangrijke voorwerpen tot 2,35 meter langs de deuren (zoals bijvoorbeeld een fiets of een meubelkit).

Ford slaagde erin om een gewichtsverhoging te vermijden, ondanks de ingewikkeldere constructie. Bovendien verzekert de constructeur dat noch de stijfheid, noch het weggedrag, noch de veiligheid aangetast werden. Dit komt doordat het gebruikte staal versterkt is met borium. Dit zeer stevige materiaal wordt geïntegreerd in het koetswerk en deurstructuren en biedt bovendien een goede bescherming bij ongevallen. De Ford B-Max wordt onthuld op het salon van Genève. De kleine eenvolumer komt op de markt in augustus en zal quasi ongewijzigd blijven ten opzichte van het prototype dat we al zagen in Brussel.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten