Renault had eerder al een snellader van 43 kW (met de naam Caméléon) geïntegreerd in de toekomstige Zoé. De Zwitsers van Brusa stellen nu een gelijkaardig apparaat voor, dat minder krachtig, maar wel compacter en eenvoudiger is. De NLG6 meet 48x30x7 centimeter en heeft een vermogen van 22 kW. Aangezien deze lader volledig onafhankelijk is van de elektromotor, kan hij makkelijk geïntegreerd worden in bestaande modellen. De NLG6 gebruikt steeds zijn eigen onderdelen en rekenkracht, zodat hij nooit de elektronica van de motor moet aanspreken. Dankzij een gegalvaniseerde isolatie is het apparaat ook beschermd tegen beschadigde hoogspanningsverbindingen.
Wat zijn nu juist de voordelen van zo'n geïntegreerde lader? Om te beginnen gaat het opladen erg snel. Een Peugeot iOn opladen duurt een uurtje met de NLG6. Bovendien moet er geen dure laadinstallatie geplaatst worden: een aansluiting van 400 volt met driefasige stroom en een aangepast stopcontact volstaan. Ten slotte is de lader ook in staat om te functioneren op een standaard stopcontact, waarbij hij zich automatisch aanpast aan de beschikbare spanning. De NLG6-lader is terug te vinden in de jongste evoluties van de elektrische Volvo C30 en Brusa leverde al 250 exemplaren aan de Chinees-Zweedse constructeur.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!