General Motors (GM) zet de technologische ontwikkeling van zijn modellen voort en heeft zijn zinnen gezet op een meer innige samenwerking met partner Microsoft, dat toegang heeft tot de AI-chatbot ChatGPT in al zijn producten. GM zou die slimme chatbot maar al te graag in de toekomstige wagens van het concern integreren, waardoor gebruikers (vroeger bekend als bestuurders) op een natuurlijke manier kunnen communiceren met hun wagen.
Écht natuurlijke gesprekken
De kracht van ChatGPT zit hem namelijk niet enkel in de uitgebreide functiemogelijkheden waar je naar kan vragen (voertuiginstellingen, agenda, het openen van je garagepoort, ...), maar ook dat je met de chatbot kan terugverwijzen naar eerdere commando's of gesprekken. De AI leert dus niet enkel de gewoontes van de gebruiker, je zou bijvoorbeeld ook kunnen vragen om "de auto iets warmer te maken dan gisteren" of te "navigeren naar het restaurant van vorige week".
General Motors wil natuurlijk zo snel mogelijk de nieuwste technologie ontwikkelen en integreren in zijn wagens, of het nu om autonoom rijden, connectiviteit of batterijbeheer van elektrische wagens gaat. In deze context zou het gebruik van AI een groot voordeel betekenen, en net zoals een groot deel van zijn concurrenten heeft GM besloten met een bekende partner in zee te gaan, in dit geval dus Microsoft, dat een aandeel heeft in het bedrijf achter ChatGPT.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!