Klanten een naadloze digitale entertainmentervaring bieden binnen het interieur van hun Mercedes-Benz, dat is de bedoeling van de samenwerking die de constructeur uit Stuttgart en de Californische start-up Zync zonet hebben aangekondigd.
Bij Mercedes vinden ze dat het potentieel van hun MBUX Hyperscreen nog niet te volle benut wordt. Daar moet verandering in komen dankzij Zync, dat videostreaming, on-demandcontent, e-commerce en interactieve ervaringen biedt via één unieke gebruikersinterface.
MBUX Entertainment
Mercedes-klanten met een actief Mercedes me-account zullen daar in de toekomst gebruik van kunnen maken indien hun auto is uitgerust met het MBUX Entertainment-pakket. Het aanbod aan streamingdiensten zal continu worden uitgebreid.
Zolang autonoom rijden van niveau 3 nog niet overal wordt toegelaten, zullen de streamingfuncties ofwel enkel gebruikt kunnen worden wanneer de auto stilstaat, ofwel beperkt worden tot een scherm dat enkel zichtbaar is voor de passagiers.
Ook Porsche sloot al een overeenkomst met Zync, dat in de toekomst nog meer constructeurs over de streep wil trekken. Bij Mercedes zal het Zync-platform tegen het eind van dit jaar worden geïmplementeerd in de Europese S-Klasse en zijn elektrische tegenhanger, de EQS, waarna het in 2023 zal worden uitgebreid naar andere modellen en markten.
LEES OOK – Mercedes EQS toont zijn MBUX Hyperscreen
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!