Tegen 2017 zou het rijbereik van Renaults elektrische modellen moeten verdubbelen tot zo'n 300 kilometer. We willen het rijbereik verdubbelen, zodat je 300 kilometer ver geraakt onder reële omstandigheden en 400 kilometer op de normverbruikscyclus, verklaarde Bétrice Foucher, directrice van het elektrische programma aan onze collega's van het Franse economische tijdschrift Les Echos, zonder daarom echter een precieze lanceringsdatum te geven.
Volgens diverse bronnen zou Renault daarvoor een beroep gaan doen op nieuwe lithium-ionbatterijen met een opslagcapaciteit van zo'n 40 kWh. Die zouden nog steeds worden geleverd door het Koreaanse LG Chem en zouden aanvankelijk de Zoé gaan aandrijven tegen 2017-2018. Nissan van zijn kant zou vergelijkbare plannen hebben - al weten we niet wie de Japanners als toeleverancier hebben gekozen -, maar zou voor de volgende Leaf op een opslagcapaciteit van 50 kWh mikken. De oorlog om de kiloWatturen is dus nog maar pas begonnen en sommige bronnen zeggen dat Renault nog verder wil gaan tegen 2020 met siliconenbatterijen met een drie keer zo grote energiedensiteit.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!