De Safety Truck-campagne die Samsung in Argentinië heeft gelanceerd, heeft natuurlijk een commercieel doel, maar wil ook de veiligheid vergroten. De fabrikant van onder andere tablets en flat screens installeerde namelijk een mozaïek van vier schermen achteraan op zijn vloot vrachtwagens. Zo kunnen achterliggers zien wat er zich voor de vrachtwagen afspeelt, ook 's nachts, dankzij een nachtzichtmodus.
Veiliger inhalen
In 2013 vielen in Argentinië 13 verkeersdoden te betreuren op 100.000 inwoners. Een hoog aantal, dat voornamelijk een gevolg is van de talrijke ongevallen op wegen met tweerichtingsverkeer, waar weggebruikers vaak gevaarlijke manoeuvres uitvoeren. Dit initiatief van Samsung, in het kader van een reclamecampagne die werd uitgedacht door het agentschap Leo Burnett, biedt een originele oplossing om het inhalen van vrachtwagens veiliger te doen verlopen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!