Je wil je eigen hypercar bouwen en de concurrentie aangaan met Bugatti, McLaren of Pagani? Geen probleem, gewoon even passeren bij Williams Advanced Engineering. Bij de zusterbedrijf van het Formule 1-team kan je de gloednieuwe EVR-architectuur bestellen. Voor het koetswerk en het interieur moet je zelf zorgen, maar verder is je hypercar dan zo goed als klaar. Nu ja, in theorie dan toch.
Dat door Williams Advanced Engineering ontwikkelde EVR-platform bestaat uit een composietstructuur, inclusief een veiligheidscel voor de cockpit. Het accupakket ligt niet in de vloer, maar wordt achter de twee voorstoelen gemonteerd. De batterijen hebben een capaciteit van 85 kWh en beloven een rijbereik van ongeveer 450 kilometer. Het totale gewicht bedraagt ongeveer 1,8 ton.
2.245 pk en 400 km/u
Er zijn verschillende motorconfiguraties mogelijk. Ga je voor een enkele elektromotor achterin of voor een extra exemplaar op de vooras? Op wat power meer of minder hoef je niet te kijken, want de EVR-basis kan een piekvermogen van 1.650 kW aan. Dat is 2.245 pk! Williams Advanced Engineering maakt zich sterk dat je zo elektrische hypercars kan bouwen die in minder dan 2 seconden van 0 naar 100 km/u knallen en een topsnelheid van meer dan 400 km/u halen.
Nu afwachten welke hypercar deze elektrische EVR-architectuur het eerst gaat gebruiken... De Lotus Evija, de Pininfarina Battista en de Rimac Nevera zijn alvast gewaarschuwd.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!