Een hele reeks luxemodellen krijgt in de toekomst een nieuw BMW-logo, dat niet langer blauwe vlakken zal hebben maar volledig zwart-wit is. De modellen die als eerste aan beurt zijn, zijn nu al bekend: de i8, de i8 Roadster, de 8-Reeks, de 7-Reeks en de toekomstige X7.
Elite
Voor BMW komt die keuze uit de wil om een onderscheid te maken tussen zogezegde elitemodellen en de rest van het gamma, door het merk zelf als inzet te gebruiken: de beroemde Bayerische Motoren Werke. “Voor BMW brengen deze topmodellen een nieuwe dimensie van luxe – die meer emoties losmaakt door zowel een meer geïnspireerd uiterlijk als een onvergelijkbaar rijplezier en een diepgaand gevoel van vrijheid”. Er zit een hele filosofie achter.
Extra dienst
Hildegard Wortmann, eerste vicepresident van BMW, geeft in een perscommuniqué aan dat “de klanten voor deze modellen ‘leven in het nu’, wat betekent dat ze alles willen halen uit elk moment van het leven”. Daarom wil BMW hen een “mobiliteitservaring op maat” aanbieden. Lees daarin dat klanten zal worden aangeboden om hun auto’s aan huis of op het werk te leveren zonder extra kosten. Ze zullen over een ander model kunnen beschikken naargelang hun noden. Zo zouden ze bijvoorbeeld over een X7 met zeven zitplaatsen kunnen beschikken wanneer hun 7-Reeks even niet volstaat. Het nieuwe logo wordt officieel onthuld op 14 september.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!