Door te verklaren dat het plaatsen van de V12 van de M760Li (610 pk) in de neus van de toekomstige 8-Reeks zijn dynamische rijgedrag te veel zou benadelen en hem te onderstuurd te maken, heeft Klaus Fröhlich, de ontwikkelingsdirecteur bij BMW, onrechtstreeks aan onze collega’s van het Duitse AutoBild bevestigd dat deze motor niet naar de coupé komt. De 8-Reeks houdt het voor zijn meest gespierde varianten bij maximum 8 cilinders. Toch zou de grote coupé ook daarmee in de buurt van de 600 pk moeten komen, net zoals dat wordt verwacht voor de toekomstige M5, die op het salon van Frankfurt wordt onthuld.
Geen plug-in hybride
In hetzelfde interview bevestigde Fröhlich ook dat BMW geen herlaadbare hybride gaat aanbieden in de toekomstige 8-Reeks. Hij brengt in herinnering dat zijn GT-uitstraling veel mensen doet denken dat hij een rivaal is voor de Mercedes S-Klasse Coupé, maar hij ziet in het model eerder een concurrent voor de AMG GT. De 8-Reeks wil in de eerste plaats sportief zijn en zijn wielen occasioneel op een circuit wagen. Hem zwaarder maken met batterijen voor een gunstiger CO2-uitstoot lijkt dus niet aan de orde bij BMW. Tot slot gaf Fröhlich nog een indicatie van de prijs van deze knappe sportwagen: reken op ‘ongeveer’ 100.000 euro voor de 840i met de 326 pk sterke zescilinder in lijn uit de 740i. Dat is vergelijkbaar met de prijs van de limousine (96.300 euro).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!