In een tijd waarin auto's steeds duurder worden en duurzaamheid almaar belangrijker wordt, kan een jonge tweedehandsauto ook op de leasemarkt een interessant alternatief zijn. Vanuit dat idee ontstond drie jaar geleden Lizy, een Belgische start-up die drie jaar geleden startte met een leaseplatform voor jonge tweedehands- en stockwagens.
En nu de levertijden van nieuwe auto's de pan uit rijzen, heeft het bedrijf de wind in de zeilen. Op dit moment telt het meer dan 1.500 Belgische klanten en is het goed op weg om zijn omzet in 2022 te verdrievoudigen. Tijd om uit te breiden met andere woorden, en dus lonkt Lizy naar de Franse markt.
Bekende investeerders
Dat kan dankzij een forse kapitaalsinjectie: om zijn uitbreidingsplannen in binnen- en buitenland concreet te maken haalde Lizy 8,5 miljoen euro kapitaal en 32 miljoen euro bankfinanciering op bij een consortium van investeerders geleid door Alychlo, het investeringsvehikel van Marc Coucke.
"Lokaal & duurzaam, dat past mooi binnen onze investeringsstrategie", liet de Gentse ondernemer optekenen. Daarnaast investeert ook automobielgroep D'Ieteren opnieuw in het bedrijf. Bij Lizy zelf steeg het aantal werknemers het voorbije jaar van 15 naar 35 en is het plan om zich na Frankrijk ook op de rest van Europa te storten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!