Je moet een interessant aanbod hebben, maar uiteindelijk telt vooral hoeveel exemplaren je ervan weet te verkopen. En dat weet BMW als geen ander, want de i3 was niet het succes waarop ze destijds hoopten. Intussen is de markt wel klaar voor een elektrische omwenteling. Bovendien beschikt BMW met de iX3, de i4 en de iX over de juiste modellen om commercieel te oogsten. Tussen 2021 en 2023 wil de Duitse constructeur het aantal verkochte EV-exemplaren verhogen met 250.000 exemplaren, waardoor het aandeel geleidelijk stijgt van 8 tot 20% van de totale productie die BMW wereldwijd vertegenwoordigt.
BMW deelt te bezorgdheid van andere Duitse autoconstructeurs over de laadinfrastructuur. In Duitsland en Europa, maar ook in de rest van de wereld. En de uitbouw van die oplaadpunten wordt cruciaal voor het succes van de elektrische auto, en dus ook voor het succes van de elektrische BMW-modellen.
Bron: Reuters en Bloomberg
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!