Het is niet de eerste keer dat de 992-generatie van de Porsche 911 Turbo zich laat zien. Al gaat het hier niet over gelekte foto's, maar over officieel beeldmateriaal van zowel de Coupé als de Cabriolet. De in het zwart gespoten testprototypes laten nog weinig aan de verbeelding hoe de Turbo eruit zal gaan zien. Let op de bredere billen met extra koelsleuven en op de grotere achterspoiler, die zich automatisch opricht op zoek naar extra downforce. Onder de neus hangt een splitter met variabele hoogte.
In de achtersteven van de nieuwe 911 Turbo ligt dezelfde 3,8 liter-boxermotor als in zijn voorganger, maar dan uitgerust met grotere turboladers en aangepaste katalysatoren. De nieuwe, opnieuw met vierwielaandrijving gezegende 992 Turbo S ziet zijn piekvermogen stijgen van 580 naar naar 650 pk, het maximumkoppel klimt intussen van 700 naar 800 Nm. Net zoals bij de Carrera-varianten eerder, koppelt Porsche de drukgevoede zescilinderkrachtbron aan een gerobotiseerde achttrapsautomaat met dubbele koppeling. De Porsche 911 Turbo S sprint in minder dan 2,7 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van meer dan 330 km/u.
Porsche zegent de 992-generatie van de 911 Turbo met een actieve ophanging, met een meesturende achteras en met koolstofkeramische remmen. Een sportophanging legt de sportwagen nog eens 10 millimeter lager, mocht je dat willen. De nieuwe Turbo zal wel bijna 50 kilogram meer wegen dan het model dat hij opvolgt. Een radicale GT2 met enkel achterwielaandrijving volgt in een later stadium.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!