Volgens Ola Källenius, de baas van de afdeling R&D van Mercedes die werd geïnterviewd door onze collega’s van Autocar, is een zuiver elektrische aandrijving niet onverzoenbaar met het AMG-logo. Volgens hem moet een AMG in de eerste plaats erg sportieve prestaties bieden en dagelijks bruikbaar blijven. Hij voegt daar aan toe dat we daarom mogen verwachten dat er AMG-afgeleiden met stevige prestaties zullen komen van de zuiver elektrische modellenfamilie EQ van Mercedes.
Eerst hybrides
Om te bewijzen dat sportieve prestaties en elektriciteit niet onverzoenbaar zijn, brengt Källenius trouwens nog eens in herinnering dat Mercedes in 2013 al een erg beperkte reeks had geproduceerd van een extreem sportieve, zuiver elektrische SLS Electric Drive. Dat model dient trouwens als testlabo voor de ingenieurs van AMG. Maar de AMG-baas geeft wel aan dat we in toekomstige producten van de dochterafdeling van Mercedes eerst hybride technologie zullen zien. Zo zal de veralgemening van 48 Voltspanning op toekomstige modellen van het merk met de ster het mogelijk maken voor AMG om elektrische drukvoeding en remenergierecuperatie te kunnen toepassen op hun V6- en V8-motoren.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!