We kunnen ons moeilijk inbeelden dat het merk uit Gaydon met zijn palmares van sportwagens zich aan de race naar het zelfstandige rijden waagt. De klanten van het merk mogen op hun twee oren slapen: “Het belangrijkste voor mijzelf, en dat is de richting die ik aangeef voor Aston Martin, is dat we uitdagende auto’s maken om mee te rijden, dus we hebben geen haast om volledig zelfstandig rijdende voertuigen te gaan bouwen,” zo verklaarde Palmer. Toch wil hij het idee toepassen op de berline Lagonda, die in 2014 in beperkte reeks weer tot leven werd gewekt en die voor die gelegenheid nog eens zijn opwachting zou kunnen maken.
Onvermijdelijk maar voorzichtig
Voor hij een dergelijke onderneming wil lanceren, wil Andy Palmer de nieuwe technologie eerst veilig maken. Hij verklaart daarover: “Het is mijn diepste overtuiging dat we het probleem van de cyberveiligheid van auto’s moeten aanpakken, want hoe meer ze zelfstandig worden, hoe meer het aantal potentiële doelwitten voor aanvallen vergroot. En er zijn nog heel wat andere risico’s”. Hij voegt daar zelfs aan toe: “voor we gaan testen met onze klanten, moeten we deze technologie eerst goed begrijpen”.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!