Om met de Duitse sterauto’s te beginnen, we konden een eindje rijden met de elektrische Vision EQXX en raasden over de Nürburgring met de AMG One. De eerste Mercedes heeft een autonomie van zowat 1.200 kilometer en de tweede is een soort Formule 1-auto met een dak. Wat ze gemeen hebben, is dat je ze niet (meer) kan kopen. De Vision EQXX is geen productiemodel en van de AMG One zijn alle voorziene exemplaren al besteld.
Onze twee testritten leverden hoe dan ook evenveel boeiende verhalen op, maar we beginnen dit nummer wel met de langverwachte Ferrari Purosangue en nog wat ander interessant nieuws van (onder meer) Jeep, Nissan en Pagani. We hebben ook eerste tests van de nieuwe BMW X1 (en zijn elektrische iX1-broer), de Lexus RX, de Range Rover Sport, de Kia EV6 GT en nog enkele recent opgefriste auto’s, terwijl de Mazda CX-60 PHEV en de Skoda Enyaq Coupé RS iV na een week en heel wat kilometers genoeg stof opleverden voor detailtests.
Met het oog op een hopelijk ook mooie zomer in 2023 zetten we de Ford Transit Custom Nugget Plus Trail en de Renault Trafic Spacenomad, twee echte reisauto’s, tegenover elkaar. Dat deden we ook met een BMW 3 van veertig jaar geleden en de hem toen uitdagende Mercedes 190. Het is ook veertig jaar geleden dat de Porsche 956 zijn racedebuut maakte, die verjaardag wilden we ook wel vieren.
Echt een heel straf nummer dus, al zeggen we het zelf. De nieuwe AutoGids is te koop vanaf 28 september 2022.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!