Met zijn uitgeklopte koetswerk, zijn explosieve ‘straight six’ van 370 pk, zijn achterwielaandrijving en vooral zijn formaat vergelijkbaar met dat van de oorspronkelijke M3 is de M2 al een uitzonderlijk prettig speeltje. Maar BMW wil een nog radicalere versie op de markt brengen. Deze toekomstige variant zou de letters CS krijgen, voor “Clubsport”, en hij zou niet langer de motor van de M240i gebruiken, maar wel die van zijn grote broers M3 en M4. Die zou dan wel wat toegeknepen zijn, al is een vermogen van 400 à 405 pk en een koppel van 500 Nm allesbehalve kinderachtig.
Slechts 1.000 exemplaren
Uiteraard zal deze toekomstige M2 CS ook heel wat andere technische aanpassingen ondergaan om hem nog snediger te maken. De remmen, de ophanging en de stroomlijnaddenda zouden ook specifiek zijn. En hoewel BMW er zelf nog niets over loslaat, zou de M2 CS kunnen debuteren op het autosalon van Los Angeles in december of Detroit in januari. De echte productie zou dan in maart beginnen. Maar wie er een wil, zal zich naar zijn BMW-dealer moeten reppen, want er zouden slechts 1.000 genummerde exemplaren van worden gemaakt. De kans is groot dat dit een verzamelaarsobject wordt. Temeer omdat de volgende generatie compacte BMW’s de achterwielaandrijving schrapt om over te stappen voorwielaandrijving.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!