Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / BMW X: een nieuwe generatie

Geschreven door Jean-François Christiaens op 12-10-2016

Er is geen sprake van Audi of Mercedes voorsprong te laten nemen. BMW gaat zijn familie uitbreiden met modellen die geboren worden onder de X-benaming. Tegen 2018 zouden we zowel een kleine X2 coupé en een grote X7 moeten zien verschijnen.

BMW heeft altijd geprobeerd de dans te leiden in de wereld van premium-SUV's. Eerst en vooral met zijn X5, alvorens het tempo op te drijven door een compactere X3 voor te stellen en zelfs een X1. Tegelijkertijd was het ook BMW dat een conceptcar van een SUV-coupé of 'SAC' voor Sports Activity Coupé lanceerde met zijn X6. Een iconisch model dat voortaan een kleine broer heeft, de X4. Al een talrijke familie dus. Maar de 'gelukkige ouders' willen het niet daarbij houden. De conceptcar X2, die ter gelegenheid van het salon van Parijs onthuld werd, zou in 2018 in productie moeten gaan. De toekomstige X2, die rust op het platform met 'voorwielaandrijving' dat hij deelt met de X1, de compacte eenvolumers van BMW en de Mini-familie, zou stilistisch goed aansluiten bij de conceptcar. Misschien zullen we dan nu het BMW-logo terugvinden op de C-stijlen als knipoog naar de 3200 CS en 3.0 C.S. coupés van de jaren 60-70?

Mastodont

In 2018 zouden we eveneens een nieuwe mastodont moeten zien verschijnen in de familie van Beierse avonturiers onder de benaming X7. Het toekomstige model, dat gebouwd wordt in de Verenigde Staten en voornamelijk bestemd is voor markten die tuk zijn op XXL-afmetingen zoals China, de VS en de emiraten, zou op de aandrijvingsgehelen van de laatste 7-Reeks moeten gaan rekenen. Meer bepaald de 3.0-diesel met vier turbo's van de 750d of de plug-inhybride op benzine van de 740e. De Range Rovers, Audi Q7 en de Mercedes GLS gaan dus niet meer met het leeuwendeel gaan lopen en ‘neerkijken’ op de X5. Met de komst van de X7 zullen deze mastodonten ook bij BMW tegen het einde van het decennium een concurrent van hetzelfde formaat terugvinden.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten