De huidige X3 trekt zich eind 2016 terug, de nieuwe volgt enkele maanden later. De generatiewissel vertaalt zich zoals vaak in grotere afmetingen. De wielbasis neemt enkele centimeters toe (meer dan de lengtetoename van de rest), wat logischerwijze de ruimte achterin ten goede komt. Qua gewicht verwachten we een reductie van enkele tientallen kilo’s, ondanks de grotere maten.
Zuiniger
De mannen uit München wilden ook het verbruik verminderen tegenover het huidige model en bieden een instapmodel (sDrive 18d, met achterwielaandrijving dus) dat onder de grens van 120 g /km blijft bij de CO2-uitstoot volgens de huidige Europese cyclus. Om dit te realiseren, werkten de ingenieurs aan de stroomlijn en verbeterden ze het motorengamma. BMW biedt iets later ook een herlaadbare hybride van de X3. Het totale vermogen loopt op tot 252 pk, dankzij een elektromotor en een viercilinder benzine. Door het aandrijfgeheel en de capaciteit van de batterij te verbeteren, mikt BMW op een rijbereik van ongeveer 50 km in elektrische modus.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!