Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Bugatti Chiron: binnenkort een hybride?

Geschreven door Jean-François Christiaens op 26-08-2016

Bugatti heeft nog niet besloten of het al dan niet een elektrische module aan de nieuwe Chiron zal toevoegen. Als het model er zou komen, dan zal het alvast geen versie zijn voor in de stad.

Aangezien McLaren, Ferrari en Porsche hebben kunnen profiteren van de hybride technologie om de prestaties van hun supercars op te drijven, verwachtten we dat Bugatti ook de stap zou maken met zijn vervanger van de Veyron. Maar nee: de Chiron heeft geen elektrificatie nodig om supersonische prestaties te kunnen neerzetten. Want het W16-blok van de Chiron – dat voor zo'n 95 procent bestaat uit nieuwe onderdelen tegenover zijn voorganger, de Veyron – ontwikkelt al 1.479 pk. Waarmee hij prestaties levert die overeenkomen met die van ruimtetuig: een topsnelheid van 420 km/h (elektronisch begrensd), van 0 naar 100 km/h in minder dan 2,5 seconden en tot 200 km/h in 6,5 seconden. De Chiron moet voor de rest van zijn carrière zijn superioriteit dus kunnen blijven behouden. Om zijn prestaties in de toekomst evenwel nog op te drijven zou Bugatti hem kunnen uitrusten met een bijkomende elektromotor.

Eén doel

Wolfgang Dürheimer, hoofd van Bugatti, in persoon heeft dat gepreciseerd in een interview met onze Engelse collega's van Autocar. "We bestuderen alle mogelijkheden om de lat nog hoger te leggen en de prestaties van de Chiron in de toekomst te laten toenemen en hybridisatie maakt daar deel van uit." Maar hij voegde daar niettemin aan toe dat als Bugatti voor de hybride oplossing zou opteren, dat maar met één enkel doel zou zijn: de prestaties maximaliseren en niet "gewoon om een ritje te maken in de stad in elektrische modus". Ter herinnering, Bugatti heeft nu al gepland om in 2018 zijn snelheidsrecord met een productieauto te verbreken, dat is nu in handen van de Veyron met een snelheid van 431 km/h.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten