De beelden van de prototypes van de toekomstige Corvette waren niet altijd even helder en konden niet onmiddellijk het gerucht bevestigen dat de volgende generatie een volledig nieuwe architectuur zou krijgen met een centraal ingeplante motor. Maar dankzij nieuwe beelden op de site van onze collega’s van AutoEvolution is er geen twijfel meer mogelijk.
Beter achterin
Corvette was een van de laatste sportwagenbouwers die de motor nog op de vooras plaatste, wat hem moeilijker te beheersen maakt, zeker wanneer het volledige vermogen wordt losgelaten. Met deze nieuwe generatie zullen de rondetijden op de Nürburgring en Le Mans dus gegarandeerd nog sterk verbeteren.
Trouw
Een interessant detail: de Corvette ziet er nog steeds uit als een Corvette, onder meer dankzij de niet te imiteren neus. Ondanks de vlakke motorkap zijn de kenmerkende trekken nog lang niet verdwenen. Volgens de geruchten is de huidige LT5-V8 te groot om achterin te passen en dus zou het merk aan een nieuwe motor werken. We verwachten dat General Motors op het volgende salon van Detroit in 2018 een eerste prototype van het model laat zien. Maar op de echte productieversie moeten we nog zeker tot 2020 wachten. Ondertussen kunnen we ons al troosten met de binnenkort te lanceren ZR1-versie van de huidige generatie…
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!