Het etiket ‘Picasso’ werd voor het eerst naast de naam Xsara gekleefd om er de gezinsgerichte versie van aan te duiden en is in de loop der jaren het synoniem voor eenvolumers geworden bij Citroën. Nu recent de C3 Picasso uit het aanbod is verdwenen ten voordele van de compacte SUV C3 Aircross heeft het merk met de dubbele visgraat beslist om zijn strategie te herzien (en ongetwijfeld ook om te besparen op de enorme bedragen die het moet storten om de naam van de beroemde kunstenaar te mogen gebruiken…). Voortaan heten de eenvolumers C4 en Grand C4 niet langer Picasso, maar wel SpaceTourer. Daarmee verzamelt het Franse merk alle modellen met een uitgesproken gezinsroeping op het EMP2-platform onder één en dezelfde paraplu: C4 SpaceTourer, Grand C4 SpaceTourer en, op basis van de bestelwagen Jumpy, de SpaceTourer.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!