Bij Ferrari lijken nieuwe ideeën een splijtzwam te vormen op het hoogste directieniveau. Vandaag denken ze namelijk niet alleen na over een SUV in het gamma, maar gaan er ook stemmen op om de naam Dino van onder het stof te halen. Dat laat vermoeden dat Maranello nadenkt over een nieuw, meer toegankelijk instapmodel dat net onder de California zou passen. Maar toch verrast het idee sterk. Veel van de directeurs vrezen namelijk dat zo’n model de exclusiviteit van de merknaam zou kunnen aantasten. Daarom wordt er gefluisterd dat er misschien – zoals destijds met de eerste Dino – een soort Ferrari-submerk zou komen, met een ander logo. De grote baas van het merk, Sergio Marchionne, ziet dat in elk geval zitten, net zoals hij ook open staat voor de komst van een SUV naar het Ferrari-gamma. Maar er zullen zeker nog wel een paar nachtelijke vergaderingen aan te pas komen voor de verantwoordelijken allemaal instemmen met dit idee. Voor de SUV wordt voorlopig gesproken van een lanceringsdatum in 2021, maar voor de wedergeboorte van Dino is nog niets zeker.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!