Verwar deze Tourneo Connect niet met de nieuwe Tourneo Courier. De eerste is een Ford-kloon van de VW Caddy, de tweede kan je zien als de bestelbreak van de Puma. Hoewel de Tourneo Connect wat hoger gepositioneerd wordt, ontlopen ze elkaar que formaat niet zo gek veel. Tenzij je voor de verlengde Grand Tourneo Connect met desgewenst zeven zitplaatsen opteert, natuurlijk.
Er is nog een belangrijk verschil tussen de Tourneo-varianten van de Courier enerzijds en de Connect anderzijds. De eerste kan je binnenkort bestellen met een 100% elektrische aandrijflijn, de tweede voegt een plug-inhybride versie aan het gamma toe. Zo lopen beide Ford-modellen elkaar niet al veel voor de voeten.
Specificaties en rijbereik
De Ford Tourneo Connect PHEV gebruikt het stekkerhybride aandrijfgeheel van Volkswagen, waarbij een 1,5 liter-turbenzine als basis dient. De geëlektrificeerde, aan een gerobotiseerde zesbak met dubbele koppeling gehangen vierpitter is goed voor een systeemvermogen van 150 pk en een maximumkoppel van 350 Nm.
Net zoals we dat eerder zagen bij de vernieuwde Volkswagen Golf eHybrid garandeert het bijna 20 kWh grote batterijpakket een opmerkelijk elektrisch rijbereik. Ondanks zijn aerodynamisch weinig interessante postuur kan de Ford Tourneo Connect PHEV een range van 110 kilometer voorleggen. Bovendien kan je snelladen en dat tot 50 kW.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!