Enkel weken geleden toonde Volkswagen de T7-generatie van de Caravelle, gebaseerd op de Ford Tourneo Custom. Nu tonen ze ook de Transporter, zoals Volkswagen de bestelwagenversie blijft noemen. Maar ook die bouwt op Ford-fundamenten (die van de Transit Custom). Ze krijgen niet alleen een VW-snoetje, ook de Sync-multimediamodule van Ford wordt geruild voor het MIB-infotainment van Volkswagen.
Opgepast: de Multivan en de California blijven echte VW-producten. Zoals de avontuurlijke Nugget een echte Ford blijft.
Afmetingen en motoren
De VW Transporter T7 meet voortaan minstens 5,05 meter in de lengte, wat 14,6 centimeter meer is dan de T6.1. Ook de laadvloer groeide met 6,1 centimeter tot 2,6 meter. In combinatie met de toegenomen breedte van 14,8 centimeter tussen de wielkasten (nu 1,39 meter) maakt dat dat je Euro-paletten makkelijker in kan schuiven in de laadbak. Praktisch gemak dat je nog kan vergroten door zowel een langere wielbasis als een hoger dak te selecteren. Het basislaadvolume van 5,8 m³ stretcht zodoende tot 9 m³.
Natuurlijk zal je de nieuwe VW Transporter nog steeds met een dieselmotor kunnen bestellen. Dan hebben we het over de bekende 2.0 TDI, beschikbaar met 110, 150 of 170 pk. Wie liever overschakelt naar benzine, moet de eHybrid-variant hebben - een stekkerhybride met een systeemvermogen van 232 pk. De 4Motion-vierwielaandrijving is een optie, net als een achttrapsautomaat. Later volgt een volledig elektrische Volkswagen Transporter, die een accupakket van 64 kWh koppelt met 136, 218 of 286 pk aan elektropower.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!