Geweldig om naar te kijken en aangenaam om mee te rijden, maar als bedrijfsvoertuig loopt de elektrische VW ID. Buzz snel tegen zijn grenzen aan. Middels een update hoopt Volkswagen de aantrekkingskracht van de Cargo te verhogen. Zoals we dat intussen bij een heleboel VW-producten zagen, ruilt de Volkswagen ID. Buzz Cargo zijn 204 pk sterke elektromotor voor een krachtiger exemplaar dat een systeemvermogen van 286 pk en een maximumkoppel van 560 Nm op de achterwielen zet.
LEES OOK Onze lichte-vrachttest van de VW ID. Buzz Cargo
Die nieuwe elektromotor is naast krachtiger ook zuiniger, met een normverbruik dat zakt van 21,3 kWh naar 19 kWh per 100 kilometer. De vernieuwde VW ID. Buzz Cargo krijgt bovendien een nieuwe batterij met een capaciteit die toeneemt van 77 naar 79 kWh, waardoor het rijbereik van de elektrische bestelwagen klimt van 415 naar 459 kilometer. Het Volkswagen-busje rijdt niet alleen verder, maar laadt ook sneller: het DC-snelladen gaat van 170 naar maximum 185 kW.
LEES OOK Volkswagen breidt ID. Buzz-gamma uit met LWB-variant met 7 plaatsen
Maar wat deze update echt interessant maakt, is de toename van zowel het laad- als het trekvermogen van de Volkswagen ID. Buzz Cargo. Het laadvermogen gaat van 647 naar 750 kilogram en het trekvermogen van 1.000 kilogram naar 1,2 ton (weet wel dat de 340 pk sterke VW ID.Buzz GTX tot 1,8 ton mag trekken). Maar of dat ook volstaat om de bedrijfswagenmarkt te overtuigen, blijft twijfelachtig. Toch op korte termijn...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!