De Porsche 911 Safari blijft fascineren. Nu is het de beurt aan Marc Philipp Gemballa, de zoon van de legendarische Uwe Gemballa. Die stond destijds bekend voor zijn knotsgekke, pk-zwangere en met spoilers overladen Porsche-varianten. De Marsien is een off-roadversie van de Porsche 911 Turbo S, geïnspireerd door de 959 die de Dakar-woestijnrally in 1986 winnend afsloot met René Metge achter het stuur.
Om de terreintalenten van de supersportwagen aan te scherpen, werd de Marsien ontwikkeld in de woestijn van de Verenigde Arabische Emiraten. De bestellingen zijn open, de conversie kost 500.000 euro. Exclusief taksen en exclusief donorwagen.
Met de hulp van Ruf
Om het project tot een goed einde te brengen verzamelde Marc Philipp Gemballa een heleboel hoogaanschreven specialisten rond zich, waaronder KW Automotive en Reiger. Maar het opvallendst is de hulp van Ruf, dat de boxerbiturbo onder handen neemt en het vermogen van de 3 liter-krachtbron opvoert naar 740 pk. Dat volstaat om de Marsien in 2,6 seconden van 0 naar 100 km/u te helpen en om de terrein-911 naar een topsnelheid van 330 km/u te jagen. Momenteel werken Gemballa en Ruf aan een upgrade die 829 pk belooft.
De slimme vierwielaandrijving van de Porsche 911 Turbo S werd behouden, maar krijgt een specifieke kalibratie voor grind, modder, zand en sneeuw. De in samenwerking met KW Automotive ontwikkelde ophanging beschikt over een variabele bodemvrijheid die schommelt tussen minimum 120 tot maximum 250 millimeter. De optionele Reiger-ophanging met rallyschokdempers zorgt voor extra bodemvrijheid voor de echte terreinliefhebbers. De terreinbanden van Michelin liggen rond gesmede velgen uit aluminium, gezegend met een centrale vergrendeling. Zodat je snel kan wisselen met klassiek rubber voor de openbare weg.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!