Nieuwe of bestaande Chinese constructeurs die op elektrisch inzetten, schieten uit de grond als paddenstoelen. De reden? China heeft beslist om af te stappen van verbrandingsmotoren en alles in te zetten op elektrisch. We moeten dus vermelden dat de ambities van de fabrikanten een duw in de rug krijgen door de regering die quota heeft opgelegd die 50% van de autoverkoop op ‘nieuwe energie’ moet krijgen tegen 2025.
GAC in de race
We moeten dus niet verder zoeken naar de redenen voor de vermenigvuldiging van het aanbod. Zoals bij GAC, dat al naar Parijs is gekomen om zijn GS5 SUV voor te stellen. Het merk beschikt al over meerdere elektrische of hybride modellen, maar het rekent erop om zijn positie te versterken, aangezien GAC pas op de 14e plaats staat in de NEV-ranglijst (New Electric Vehicles). Het merk is zelfs gedubbeld door de start-up Nio.
Een sedan met 600 km autonomie
Daarom is GAC bezig aan een nieuw model, een berline die op een elektrisch platform staat, een zet die het merk in theorie in een goede positie vergeleken met de concurrentie zet. Enkel rivaal Roewe gebruikt dezelfde formule. Als we de eerste info geloven, wordt deze auto verwacht met 600 km autonomie en een autonomieniveau 2. In dat geval vragen we ons af wat de Europese constructeurs aan het doen zijn, ze lijken nog steeds te voorzichtig op dit gebied.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!