Honda voert het tempo op en vervolledigt zijn gamma in het compacte segment. Na de elfde generatie van de Honda Civic bereiden de Japanners zich voor op de lancering van een gloednieuw model - toch voor de Europese markt - met de hybride SUV ZR-V. Deze zal het gat in het gamma opvullen tussen de kleine HR-V, gelanceerd in 2022, en de familiale SUV CR-V. Onder de motorkap zal de Europese versie van de Honda ZR-V naar verwachting de aandrijflijn van zijn Japanse tegenhanger gebruiken.
>> Lees ook – Honda ZR-V: al klaar in Japan
Alleen hybride
De Honda ZR-V zal een atmosferische 2 liter-viercilindermotor gebruiken in combinatie met twee elektromotoren om te kunnen tippen aan de prestaties van een 3 liter-V6. Hoewel hij dezelfde motor zal gebruiken als de Japanse ZR-V, heeft Honda nog niet gezegd of het model ook de vierwielaandrijving behoudt - de HR-V is een eenvoudige voorwielaandrijver - of dat er een configuratie volgt met één elektrische motor - zoals in de nieuwe Civic e:HEV.
Onder stroom
De nieuwe Honda ZR-V maakt deel uit van Honda's nieuwe strategie voor de Europese markt, waar alleen geëlektrificeerde modellen zullen worden aangeboden. Zo zal de grote CR-V enkel nog de keuze bieden uit hybride en plug-inhybride aandrijflijnen, als hij wordt venieuwd, een primeur voor de fabrikant.
Honda zal ook de e:Ny1 op de markt brengen, een 100% elektrische compacte SUV afgeleid van het e:N SUV-concept. Deze zou worden gepositioneerd tegenover de elektrische Hyundai Kona en MG ZS. Laten we hopen voor Honda dat dit tweede elektrische model meer succes zal hebben dan de kleine Honda e, die weliswaar geslaagd een zeldzame verschijning is op onze wegen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!