Begin 2016 mogen we een hybride en meteen ook een oplaadbare hybride van Hyundai verwachten. In afwachting onthulde het Koreaanse merk alvast het aandrijfgeheel dat de voorwielen zal aandrijven. De verbrandingsmotor is een 1.6 GDI Kappa-motor met Atkinsoncyclus van 105 pk en 147 Nm. Deze benzineviercilinder is uitgerust met injectoren met 6 gaten en een maximale inspuitdruk van 200 bar. Ook een EGR-uitlaatgasrecirculatie is van de partij.
Achttrapsautomaat
De GDi geeft zijn kracht door aan de voorwielen gebeurt via een nieuwe achttrapsautomaat. Een keuze waarmee de Koreanen het motortoerental en zo het verbruik willen drukken. Het persbericht heeft het over een daling van 7,3 procent ten opzichte van de bestaande zestrapsautomaat. Bovendien zijn de ingenieurs erin geslaagd een achttrapsexemplaar te creëren dat 3,5 kilogram lichter is dan zijn tegenhanger met 6 verhoudingen. Nu is het enkel nog afwachten hoe Hyundai de elektrische kant van zijn hybride gaat uitwerken.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!