Hyundai mengt zich dus niet in de strijd tussen Renault, Honda en Volkswagen, die voortdurend het ronderecord op de Nordschleife van de Nürburgring willen breken. Het merk laat weten dat deze auto vooral een leuke rijervaring en dagelijks rijplezier wil bieden. Vergelijk het met de Focus RS, die ondanks zijn hogere vermogen niet op zoek gaat naar de snelste chrono.
Persoonlijkheid
Volgens Tony Whitehorn, CEO van Hyundai in Engeland, wordt de i30 N “een verbindende auto die het statuut van Hyundai verandert van een goedkoop merk naar een traditioneel merk. We moeten dus persoonlijkheid toevoegen. Dat is precies wat de i30 N zal doen.” De ‘N’ verwijst nochtans naar de Nürburgring en naar het ontwikkelingscentrum van Hyundai in Namyang, Zuid-Korea. Deze instelling van Hyundai lijkt logisch, want de i30 N is nog maar het eerste ‘hogeprestatiemodel’ van het merk.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!