Doorgaans zijn constructeurs eerder discreet over de tests op de openbare weg van hun prototypes. Tegelijk rekenen ze toch op de vele ‘paparazzi’ om hen een kleine gratis reclamecampagne op te leveren in de gespecialiseerde pers. Maar voor een model dat zo belangrijk is als de I-Pace, de eerste elektrische auto van Jaguar, lijkt de constructeur liever nog wat meer zichtbaarheid te creëren. Wat kan je dan beter doen dan de straten van Londen op te trekken met een prototype en de pers daar rechtstreeks van op de hoogte te brengen met een communiqué?
Belangrijke stap
“Het is echt heel belangrijk voor de designteams om met de conceptcar op de openbare weg te rijden. Dit is een heel bijzondere situatie waarbij we hem buiten, in het echte leven plaatsen. Je kan de reële waarde van het silhouet van de I-Pace en zijn krachtige proporties naar waarde schatten wanneer je hem op de weg ziet, tussen de andere auto’s”, zo verduidelijkt Jaguar-designbaas Ian Callum. Met zijn nieuwe, in Genève voorgestelde oranje lak zal hij in elk geval niet onopgemerkt voorbijrijden in de Britse hoofdstad, dat staat vast. En we durven erop wedden dat andere grote steden ook op het programma zullen staan van deze roadshow, voor de auto eind dit jaar officieel in zijn definitieve versie wordt voorgesteld.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!