Kia wil zich graag vestigen als wereldmarktleider op vlak van elektrische auto's (EV's) en zet daarvoor een heel gamma elektrische modellen in. Om deze groeiplannen te ondersteunen, rekent de Koreaanse constructeur op gespecialiseerde leveranciers voor het opladen van EV's. Hu Sung Song, voorzitter en CEO van Kia: "We zijn begonnen met de introductie van een reeks nieuwe BEV's voor wereldwijde markten en we hebben plannen aangekondigd om dit proces te versnellen in de komende jaren. Door onze activiteiten te heroriënteren op elektrificatie, streven we ernaar dat BEV's tegen 2029 25% van onze totale wereldwijde verkoop vertegenwoordigen."
Plan S: grootschalige elektrificatie
Als onderdeel van deze BEV-strategie, die Plan S wordt genoemd, zouden unieke elektrische auto's 1 op de 5 verkopen moeten vertegenwoordigen op de meest gunstige markten: Korea, Noord-Amerika en Europa. Om dat te bereiken, worden er 7 BEV's gelanceerd tegen 2027, voor een totaal van 11 modellen tegen 2029. Een reeks die in 2021 van start gaat met de eerste unieke elektrische auto van het merk, met codenaam CV.
Naast de verkoop van elektrische auto's wil Kia Motors zich positioneren als wereldleider op de EV-markt door de verkoop van BEV's te combineren met complementaire diensten. Plan S moet vooral een nieuw tijdperk inluiden voor Kia op vlak van innovatie, design en commerciële strategie, allemaal gericht op elektrische modellen, die zullen worden gebaseerd op het nieuwe wereldwijde elektrische modulaire platform E-GMP.
Naast de wens om het aantal verkooppunten voor elektrische voertuigen aanzienlijk uit te breiden, wil Kia ook zijn eigen opleidingsprogramma's ontwikkelen voor het onderhoud van EV's. Ook zijn laadaanbod moet worden uitgebreid, met niet minder dan 2.400 oplaadpunten die in Europa worden geïnstalleerd. Een plan dat wordt bevestigd door de investering in Ionity, het Europese snellaadnetwerk voor elektrische auto's.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!