Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Lamborghini Urus met actieve antirolstangen onder 48 Volt

Geschreven door Jean-François Christiaens op 27-11-2017

Lamborghini profiteert voor zijn Urus van de actieve rolcontrole onder 48 Volt van zijn neef Bentley Bentayga. Maar het past het systeem wel aan om de levendigheid op circuit van zijn ‘hyper-SUV’ te versterken.

Van de verschillende rijmodi van de toekomstige Urus, die een voor een worden voorgesteld via korte filmpjes (zoals het Sabbia voor in het zand), zal de stand Corsa voor op circuit ongetwijfeld de meest sportieve bestuurders verblijden. In deze modus werkt de actieve rolcontrole die Lamborghini op punt heeft gesteld het meest efficiënt. De Urus leent dit systeem bij zijn neven Bentley Bentayga, Audi Q7 en Porsche Cayenne en het werkt ook hier dankzij een boordsysteem van 48 Volt. Daardoor reageert het sneller en kan het meer koppel ontwikkelen dan een traditioneel hydraulisch systeem om rolneigingen efficiënter tegen te kunnen gaan. Dat zou de Urus op circuit bijzonder snedig moeten maken, of toch voor een SUV en volgens wat Lamborghini beweert. Temeer omdat het systeem wordt gecombineerd met het integraalstuur (vierwielsturing), een vectoriële koppelverdeling en… een totaalgewicht dat lager zou liggen dan dat van de ‘dinosaurussen’ waar deze Urus mee verwant is.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten