Van de verschillende rijmodi van de toekomstige Urus, die een voor een worden voorgesteld via korte filmpjes (zoals het Sabbia voor in het zand), zal de stand Corsa voor op circuit ongetwijfeld de meest sportieve bestuurders verblijden. In deze modus werkt de actieve rolcontrole die Lamborghini op punt heeft gesteld het meest efficiënt. De Urus leent dit systeem bij zijn neven Bentley Bentayga, Audi Q7 en Porsche Cayenne en het werkt ook hier dankzij een boordsysteem van 48 Volt. Daardoor reageert het sneller en kan het meer koppel ontwikkelen dan een traditioneel hydraulisch systeem om rolneigingen efficiënter tegen te kunnen gaan. Dat zou de Urus op circuit bijzonder snedig moeten maken, of toch voor een SUV en volgens wat Lamborghini beweert. Temeer omdat het systeem wordt gecombineerd met het integraalstuur (vierwielsturing), een vectoriële koppelverdeling en… een totaalgewicht dat lager zou liggen dan dat van de ‘dinosaurussen’ waar deze Urus mee verwant is.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!