De autowereld kijkt reikhalzend uit naar de onthulling van de nieuwe Land Rover Defender, die wat hoger in de markt geplaatst zal worden. Dankzij allerlei internetlekken kunnen we ons nu reeds een beeld vormen van hoe de iconische terreinwagen eruit zal gaan zien. We weten dat het koetswerk drie varianten krijgt: de 90 (4323 mm), de 110 (4758 mm) en de 130 (5100 mm). Die laatste twee hebben dezelfde wielbasis (3022 mm), die van de 90 is wat korter (2857 mm).
Naar keuze
Land Rover biedt de Defender in verschillende configuraties aan, bestemd voor 5, 6 of 7 plaatsen afhankelijk van de gekozen lengte en het gewenste afwerkingsniveau. Er zullen 5 uitrustingsniveaus op de markt worden gebracht: Standaard, S, SE, HSE, HSE en X. Het rustieke karakter van het voertuig krijgt een premium randje, zoals blijkt uit de keuze van bepaalde accessoires: grote koplampen, elektrische stoelen, multimediamodule met aanraakscherm, digitaal dashboard, 20-inch wielen, ...
Diesel, benzine en plug-in hybride
Land Rover biedt verschillende motorisaties aan. Zo zijn er 3 dieselvarianten gepland: de D200 en de D240, aangedreven door een 2 liter-viercilindermotor van respectievelijk 200 en 240 pk, en de D300 met een 300 pk sterke zes-in-lijn met een cilinderinhoud van 3 liter. Daar staan twee benzineversies tegenover: de P300 en de P400. De eerste is een 2 liter-turbomotor van 300 en de tweede een eveneens drukgevoede 3 liter-zespitter van 400 pk. Tot slot is er de P400e, die de 2.0 op benzine koppelt aan een elektromotor, goed voor een systeemvermogen van 404 pk.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!